mobiclaim review 2020

MobiClaim Review | Bespaar op je telefoonabonnement

Ook een reclame gezien van Mobiclaim op televisie? Ik ook. Nadat mijn zus eerder al maanden geleden een succesvolle claim had ingediend ben ik door de reclame toch nogmaals getriggerd om een claim in te dienen. Wie wilt namelijk niet binnen 10 minuten kans maken op een maximale schadevergoeding van € 750.

In dit artikel leg ik je van A tot Z uit hoe ook jij bij Mobiclaim geld kunt besparen op je oude telefoonabonnement. En geven we antwoord op de meest gestelde vragen op het internet.

Mijn Mobiclaim Ervaring

Direct nadat ik de reclame zag, ben ik eigenlijk aan de slag gegaan. De boekhouding open geslagen en samen met mijn vriendin direct gekeken of wij kans maken om geld terug te vragen.

In deze review deel ik mijn persoonlijke ervaring en leg ik uit waar je op moet letten.

Lees ook: Sparen of beleggen in 2020, wat is wijsheid?

Hoe werkt MobiClaim?

Wanneer je tussen 2012 en 2017 een telefoonabonnement hebt afgesloten inclusief toestel dan kun jij net als meer dan 35.000 andere Nederlanders je claim laten indienen door Mobiclaim.

“Deze mogelijkheid is ontstaan door een uitspraak van de Hoge Raad: in hun ogen zijn abonnementscontracten met een gratis telefoon ongeldig, als in het contract niet duidelijk staat wat je voor het toestel hebt betaald. De hoogste rechter in Nederland oordeelde dat een ‘gratis’ toestel feitelijk een persoonlijke lening was. Daarom gelden voor die abonnementen de strenge eisen van een persoonlijk krediet. Eisen waar de abonnementen veelal niet aan voldeden.”

Tekst van Mobiclaim.nl

Kom ik in aanmerking voor Mobiclaim?

Goede vraag. Waarschijnlijk wel! Heb jij vóór 2017 een contract afgesloten inclusief telefoon dan kom jij in aanmerking om een verzoek door Mobiclaim in te laten dienen.

Kijk dus goed op je factuur of bestelling of daar naast een abonnement ook een telefoon opstaat.

Welke providers kun je indienen bij MobiClaim?

Je vraagt je waarschijnlijk af: Werkt Mobiclaim ook bij T-Mobile of KPN? Of welke provider dan ook.

Of je nu een abonnement hebt afgesloten bij KPN, T-Mobile of Vodafone, iedere consument maakt kans op een schadevergoeding. Dus mijn advies is om je inbox te checken op zoekwoorden zoals: KPN bestelling, t-mobile bestellen of Vodafone abonnement.

Hieronder vind je de zoekopdracht in mijn inbox.

mobiclaim ervaring

mobiclaim review

Maak een kopie van je mail of screenshot en zend dit naar Mobiclaim

Van Inbox naar Claim

  1. Zoek naar je bestelling in je inbox (of papieren boekhouding)
  2. Sla de bestelling op als pdf of je PC (of maak een foto)
  3. Voeg deze toe aan het formulier op de website van Mobiclaim
  4. Verstuur naar Mobiclaim
  5. Wacht op resultaat

Tip! Herhaal bovenstaande als je meerdere abonnementen hebt afgesloten tussen 2012 en 2017.

Mobiclaim gaat vervolgens in de komende weken c.q. maanden contact opnemen en er alles aandoen om jouw geld terug te krijgen.

Lees ook: Dit zijn jouw kansen bij de Staatsloterij.

Wat kost Mobiclaim?

Mobiclaim is helemaal gratis. Je betaalt alleen wanneer het Mobiclaim is gelukt om een geldbedrag terug te krijgen bij je (toenmalige) provider. Het bedrijf rekent een fee van 30.25%.

Dus stel dat jij 100 euro terugkrijgt voor je toestel, dan betaal jij € 30.25 aan Mobiclaim voor de genomen moeite.

Kom je toch niet in aanmerking? Dan is Mobiclaim dus helemaal gratis.

Hoelang duurt een claim bij Mobiclaim?

Dit is verschillend. Mobiclaim geeft zelf aan dat een traject vaak meerdere maanden duurt. Het resultaat staat voorop. Jij bent dus na 10 minuten klaar en zij gaan er alles aan doen om de claim uit het vuur te slepen.

Handig, toch?

Je ontvangt na het indienen van je claim(s) een mail van Mobiclaim en ontvangt een mail nadat je claim is goed- of afgekeurd.

Ga dus niet iedere dag je mail checken, maar wacht rustig af en wellicht heb jij rond de feestdagen opeens een leuk extra’tje te besteden.

Is Mobiclaim de moeite waard?

Als ik mijn zus moet geloven wel. Samen met mijn vriendin hebben we meerdere claims ingediend. Zodra ik meer weet update ik dit artikel met het eindresultaat.

Wat zijn jouw ervaringen met Mobiclaim? Ik ben erg benieuwd of jij iemand ken die geld heeft ontvangen of hoor jij juist negatieve verhalen? Laat het ons weten in de comments.

 

3 Reacties

  1. Eens. Ik denk dat het vooral lang duurt aan de kant van de provider. Heb ook nog niets gehoord. Ben benieuwd! 🙂

  2. Ben benieuwd of je inderdaad geld terug hebt ontvangen en of dit naar tevredenheid is gegaan

    1. Ik heb helaas geen bericht ontvangen tot op heden..

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *